Over de nieuwe dirigent: Mike Schäpercluas
Op 8 juni 2026 heeft Mike Schäperclaus ‘het stokje’ (de dirigeerstok oftewel de ‘baton’) overgenomen van Willem Loff.
Op Wikipedia kun je vinden wat Mike in het verleden allemaal heeft gedaan en nog steeds doet. Hij heeft al veel van de wereld gezien, maar nu hij iets ouder wordt, wil hij wat meer rust en ook graag meer tijd aan zijn familie kunnen besteden. Dat betekent geenszins dat hij het rustig aan doet en geen interessante projecten meer oppakt, maar het continu onderweg zijn en de constante druk vanuit de entertainment-wereld hoeven wat hem betreft niet meer.
Meer informatie volgt binnenkort…
Over de oude dirigent: Willem Loff
De Twentse Politiekapel stond sinds 1991 onder leiding van onze dirigent Willem Loff. Willem is afkomstig uit Winterswijk, is gehuwd en heeft vier kinderen. Dat er muzikaal en artistiek bloed door zijn aderen stroomt, blijkt wel uit het feit dat drie van zijn kinderen professioneel in de blaasmuziek werkzaam zijn en één professioneel in de kunst.
Op 28 maart 2026, 35 jaar later, is het dirigentschap van Willem met een prachtig concert op een mooie en waardige manier afgesloten.
Willem Loff kwam als 5-jarige jongen in aanraking met de muziek. Op die leeftijd begon hij namelijk met het bespelen van de klarinet. Op 16-jarige leeftijd hield hij de klarinet voor gezien en stapte hij over op de Bes-Bas. Op latere leeftijd heeft hij besloten om te gaan studeren aan het Twents Conservatorium te Enschede alwaar hij in 1985 afstudeerde op Bes-Bas en HaFaBra Directie.
Al snel werd hij een bekend en veel gevraagd dirigent. Willem is ere-dirigent van het Harmonieorkest St- Willibrord te Lievelde en van de Christelijke Muziekvereniging “Eendracht Aalten” te Aalten.
Uit handen van de CISM (“Confédération Internationale Des Sociétés Musicales” ofwel “Internationaler Musikbund”) heeft Willem de “Goldene Verdienstmedaille” gekregen “im Ambetracht der geleisteten vorzüglichen Diensten” voor zijn werkzaamheden voor het orkest in Lievelde.
Momenteel dirigeert Willem nog bij het seniorenorkest “De Achterhoek” te Eibergen.
